OB DNEVU POEZIJE


MOJ PRISPEVEK ZA BRALNI VEČER V KNJIŽNICI MEDVODE

Na prvi dan pomladi pri nas in marsikje po svetu praznujemo DAN POEZIJE.
Spomnimo se pesnikov, ki so svoje življenje posvetili poeziji in nam zapustili bogastvo neprecenljive vrednosti.
Tudi danes piše pesmi veliko število ljudi vseh starosti. Pisanje je v porastu, za branje bi težko trdili.

To zahteva polno predanost in čas. Za marsikoga ne vemo, da piše. Nekateri ne želijo obelodaniti, drugi se potrudijo z izdajo.

Takšen primer je moja prijateljica ANDREJKA JEREB, ki je v poznih letih izdala štiri pesniške zbirke, čeprav piše že od rane mladost. Sodelovala je na številnih literarnih natečajih in nastopih, prejela več nagrad in priznanj. Med drugim pri tržaški Mladiki, na pesniškem turnirju za naziv Viteza poezije pri mariborski Založbi Pivec.
Naj dodam veselo novico, ki sem jo prejela prav med pisanjem. Andrjka se je tudi letos uvrstila v polfinale pesniškega turnirja Založbe Pivec. Pošljimo ji najlepše želje.

Pesem OBTOŽNICA je iz njene zadnje knjige VOTEK NA PLATNU in ima za osnovo resničen dogodek iz študentskih let, ko je avtorica bivala v Veliki Britaniji. Preseneča me, kako je lahko mlado dekle dojemalo krivice v družbi, pristranskost do tujcev in še marsikaj, kar se mladega človeka le redko dotakne.

In vendar veje iz pesmi še vedno aktualna tematika.


OBTOŽNICA

gneča je posuta po peronu
smetar se umika
ne razume tujega jezika
nanj se usipljejo obtožbe
obdolžijo ga kraje

za tolmača pokličejo Nado
pravi da nima dovolj
strokovnega znanja
na tankem ledu sta
ona in Bosanec

razprava ne mine brez zijal
led se raztaplja
besede postajajo trdne
obtožbe se majejo
še preden se moški zave
uspe prijateljici prepričati sodnika
o njegovi nedolžnosti

ponosna sem nanjo
najraje bi sama pometla
s sumničenjem teh tujcev
in njihovimi zalezujočimi kretnjami

ko pridem v sobo brcnem metlo
zdržati moram

Pesniška zbirka je izšla pri ZALOŽBI BOGATAJ.




Fotografija: Andrejka Jereb in Irena Cigale

V Medvodah sem se udeležila dveh prireditev, počaščenih pesnikom. Prva je bila zgodaj popoldne v KNJIŽNICI MEDVODE. Kot ponavadi jo je vodila odlična TILKA JAMNIK. Udeleženci smo bili pozvani, naj tudi sami kaj dodamo. Kar sem dodala jaz, je omenjeno na začetku.


Nekaj ur pozneje smo temu dnevu posvetili urico v rojstni hiši Jakoba Aljaž. V programu sem sodelovala tudi jaz. Andreka, prav tako članica KUD-a JaReM, se prireditve ni mogla udeležiti. Kako veseli bi bili, če bi bila med nami.




Fotografija: Dan poezije, 21. marca v rojstni hiši Jakoba Aljaža.

Irena Cigale


OB DNEVU POEZIJE OB DNEVU POEZIJE Reviewed by Irena Cigale on 04:15 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.