Odlomek iz življenjepisa


Na osnovni šoli se je pripetilo veliko nepozabnega. Še nekaj primerov. Zgodilo se je, da je učitelj zemljepisa zaključil z učnim programom, nam zaključil ocene in zdelo se nam je, da lahko počnemo vse mogoče. Postali smo silno glasni. Učilnica je bila obrnjena proti ulici. Mimoidoči so sigurno slišali. Najprej nas je učitelj miril, potem odprl redovalnico in začel spraševati. Sprva tiste z odlično oceno. Bila sem prva. Zemljepisnega učbenika že dolgo nisem odprla, razlago poslušala z enim ušesom, znala nič. Za menoj sta sedeli sošolki iz bližnje vasi. Nepriljubljeni, ker naj bi smrdeli po hlevu in mleku. Mene ni motilo. Do njiju sem bila taka kot do drugih. Tako spretno sta mi prišepetavali, brali iz učbenika, da sem dobila še eno oceno pet. Takrat sem se prvič vprašala, zakaj meščani zasmehujejo in se zmrdujejo nad vaščani. Le kako naj bi bili sošolki za menoj manj vredni. Tak odnos je bil splošen. Nesprejemljiv in obsojanja vreden. Osnovnošolskih pripetljaje je bilo res nič koliko. Vseh ne bi naštevala. Samo še enega bom omenila. V osmem razredu se nisem razumela z učiteljem fizike. Ugotovil je, da se učim kampanjsko. Kaj drugega mi ni kazalo. Nisem marala fizike, še manj mi je bil všeč učitelj. Bil je naš sosed, zame zdrizast in slinast, pa še cerkvena miš. Po izobrazbi je bil tehnik. Na šoli so ga imeli kot izhod v sili, ker učitelja fizike niso našli. Nisem ga spoštovala. Nekoč mi je pred vsemi sošolci povedal, da me ne mara. No, ne mara učencev, ki se učijo kampanjsko in zato dosegajo ocene od dvojke do petke. V fiziki sem bila med tri in štiri. Ena izmed mnogih, določenih za popoldansko spraševanje za zaključno oceno. Njegova domena, to spraševanje v popoldanskih urah, ki se je zavleklo do večera. Kaj takega se ni dogajalo nikoli prej. Si je spraševanje izmislil, da bi malo več zaslužil? Pri meni je pomenilo tudi odličen zaključni učni uspeh. S trojko ne bi mogla biti odlična. Prišla sem na spraševanje. Nekje na sredi sem izgubila potrpljenje. Trajalo je in trajalo. Kdo bi vedel, komu na čast. Takrat je bila pred tablo nadarjena učenka. O telefonih jo je spraševal. Niti svitalo se mi ni o njih. Vstala sem in rekla, da imam dovolj, tudi trojka me ne moti, pa odkorakala iz razreda.


Odlomek iz življenjepisa Odlomek iz življenjepisa Reviewed by Irena Cigale on 23:56 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.