Andri (nadaljevanje)


Izšla je tvoja prva pesniška zbirka. PRESLEDEK V ČASU si jo naslovila. Imeli smo prireditev na Kendovem dvorcu. Po njej si iz torbico potegnila še svežo, po tisku dišečo pesniško zbirko. Podala si mi jo s srcem, jaz sem jo s srcem sprejela. Ne veš, kako sem bila počaščena. „Samo tebi, za enkrat, pozneje jo bodo dobili vsi člani društva,“ si rekla. Da sem ti draga, si mi s tem sporočila. Tudi jaz sem tebi prava prijateljica, ne le ti meni. Našli sva se.


Tvoja prva pesniška zbirka.


Najino prijateljstvo bo večno, sem bila vesela. Da ti pomeni izdana pesniška zbirka skoraj toliko, kot bi ti rojstvo še enega otroka, si skoraj v solzah spregovorila in si dragocenost pritisnila na srce. Zdaj jo imam pred seboj. S tvojimi rokami pobožano in k srcu prižeto. Ko bi imela še tebe!

Skupaj s teboj sem se veselila. Prebirala znova in znova. Ker so me pesmi ganile, pa tudi zato, ker so bile težje razumljive.
Zahtevale so ponovna branja! Ne enkrat, večkrat je treba prebrati, če hočeš dojeti globino.

Najbolj se me je dotaknila pesem V AMORJU.

V AMORJU

Mlačni vonj poletnih sapic ju je posrkal.
Šla sta med razkošne travnike,
zatavala med sveže košenice
bahavo nastavljene soncu.
Ona v beli prosojni majčki,
z ognjevitim valovanjem
svojih žitnih las,
ki so dišali po senu,
on z blagohotno hotnim
čutenjem kosca.
Pa je veter odpel bele gumbke,
jih ponesel, kakor bi jih
pravkar ulovil v reki,
nato jih je pobožal travnik
z milino materine roke
in kopa sena se je zazibala.

Vse pesmi so čutne. Podarjaš jih meni in njej in njemu in vsakomur, ki jih rad bere. Koliko je podarjenih tvojemu možu Dolfiju! Je še kdo tako obdarjen? Škoda. Meni ni dano na tak način osrečiti svojega moža. Se mu zahvaliti za ljubezen in skrb.
Ob svojem prazniku sem od tebe prejela najlepše darilo. Lepo, v modri mapi si mi izročila pesem TI, KI MINEŠ. Na pamet jo znam. Kadar sem na tleh, si jo deklamiram. Pomaga mi,
ne počutim se več kakor NIČ.

TI, KI MINEŠ

vse moje norčije so v tebi
razveseljuješ me
smejim se ti

kar tako iz navade
čisto sama
bi šla k tebi
in te skrila
med zvezke
kamor se zatečejo sanje
nikdar v dokončnost

na tvojih ustnicah
bi mrmrala jezik
svoje mladosti

Torej sem tudi jaz nekdo, ki je vreden zavetja vrednega. Pomenim ti nekaj, kot ti pomeniš meni.

Bila so to leta uspehov. Mojih, še več tvojih. Druga drugo sva spremljali, kolikor nama je dopuščal čas in kolikor sva zmogli.

Z Andro v Trstu, žal se vidi le manjši del Andrejkine glave

Objave tvojih pesmi so bile v zbornikih in revijah. Najbolj dostopne na Pesem.si. Vsako sem prebrala in si jo razlagala po svoje. Potem sem prebrala komentarje. Poznali so te mnogi pesniki. Odpirali so mi oči, mi pomagali razumeti. Včasih sem pomislila, da so krenili s poti. Poznala sem te. Postali sva zaupnici. Kdaj pa kdaj se mi zdi, sem našla boljšo razlago od njih.



Andri (nadaljevanje) Andri (nadaljevanje) Reviewed by Irena Cigale on 12:24 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.