Andra - nadaljevanje






Drugi cikel pesmi BRITANSKA POLETJA me je preselil v tvojo, pa tudi mojo mladost. Bila si dobra, natančna in prizadevna študentka. Svoje znanje si dopolnjevala v Angliji, za tamkajšnje bivanje si sama služila. Zgovorna je pesem POUK.


POUK

učenjak s podobnim izrazom
kot ga imajo zaslužna imena
v univerzitetni galeriji
mi posodi lestev
po zrno znanja moram seči visoko
zrno mora zoreti zato ga zalivam sicer ga bo zdrobilo

vseučiliška knjižnica je gozd preizkušenj
povezuje nas stremljenje po svetlobi
deli nas hitrost
mala učeča očesca
sredi šuštenja natrpanih strani

Galsworthy bi osupnil
nad mojim zanesenjaštvom
profesor iz Ljubljane bi se
morda podrgnil po bradi
nad obilico gradiva
ki mu ga bom izročila


Janež pravi tako:
V Britanskih poletjih dve – pa tako mladi – sklepam, da gospodični, najbrž študentki angleške literature, potujeta čez Britanijo (mladost, ki se nikoli ne sidra, sicer pluje na jug) a celo tam delata (potem so se zazibali oblaki in pult za katerim sem stregla), tam, kjer je tako preprosto primerjati Prešerna s Shakespearom, in se urita v sprejemanju novega, kajti šele ko bosta učeni se bo svet približal njunim krilom. Vsak nov postanek je izkušnja sanj/ zabavno je kramljati z drugačnimi oblaki. Čudovit in svež nastavek za obujanje mladostnih vtisov, spominjanje na vdihovanje zraka, učenje „hoje“ (nisva otroka/ čeprav se učiva hoje) in pisanje poezije, prevzete od čudovite lahkotnosti britanske kulturne zgodovine, verjetno ob koncu šestdesetih ali v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja, ki je bil, itak, najlepši, najbolj svoboden čas na tem svetu zadnjih dvesto let.


Nado, to čudovito žensko sem spoznala ob tvojih pripovedovanjih. Pozneje, ko si postala članica naše literarne sekcije v Medvodah, sem se prepričala, da je simpatična in ti je opravičeno pri srcu vse do danes. Z možem Vojkom, vrednim nje, sta zaradi tvojih nastopov obiskovala naše prireditve. Vezi iz študentskih let so se ohranile in celo poglobile. Med vama je bila čista, popolna ljubezen in naklonjenost.
Med pesmimi tega cikla me je še posebej prevzela pesem OBTOŽNICA.


OBTOŽNICA

gneča je posuta po peronu
smetar se umika
ne razume tujega jezika
nanj se usipljejo obtožbe
obdolžijo ga kraje

za tolmača pokličejo Nado
pravi da nima dovolj
strokovnega znanja
na tankem ledu sta
ona in Bosanec

razprava ne mine brez zijal
led se raztaplja
besede postanejo trdne
obtožbe se majejo
še preden se moški zave
uspe prijateljici prepričati sodnika
o njegovi nedolžnosti


Bila si neverjetna, je rekla Nada. Pesem to potrjuje. Zrela oseba v študentskih letih. Kaj vse si opazila! Kako si presojala v nori mladosti, ki običajno išče le nova poznanstva, zabave, nove modne trende in glasbene smeri! Mladih se tegobe življenja komaj kdaj dotaknejo. Ti si vseeno izbrala to, kar ti je največ pomenilo. To, po čemer si hrepenela. Ponosno in odločno si stopala po svoji začrtani poti.


KO BOVA UČENI

vsak nov postanek je izkušnja sanj
zabavno je kramljati z drugačnimi oblaki
izmišljati si končno postajo
loviti metulje
ki bodo zagotovo tam
veselje nad prihodnostjo se stopnjuje
razpotegne se v tobogan
po katerem spuščava pričakovanja
tako preprosto je primerjati Prešerna
s Shakespearom vsaj zdi se nama
šolanje je vendar preizkušnja
uriva se v sprejemanju novega
šele ko bova učeni
se bo svet približal najinim krilom
do takrat pa punca
pihajva v pomlad


Vse pesmi iz tega cikla bi vam rada položila k srcu. Dovolite mi vsaj še dve.


PREBLISK

za moškim v črnem klobuku
poveznjenim na čelo
so zaveli zvoki
Lucy in the sky with diamonds
potem so se zazibali oblaki
in pult za katerim sem stregla
stvari so izgubile podplate
za nekoga drugega
ki je dvigoval pogled k meni
je to pomenilo mojo vdajo
early grey v njegovem lončku
je postajal diamant
ničesar nisem obljubila
ničesar mi ni zameril
trenutek je zbežal za
črnim klobukom


TVOJO PESEM SI DELIM

črne kompozicije hrumijo mimo
raje bi poslušala podrsavanje tvojih korakov
tu kjer sem nisem sama
tire si delim s prišleki
pogrešam pesem s tvojih poti
danes je tulila sirena
menda se je nekdo vrgel pod vlak
rdeče se je obarval peron
se je zrušil name
pogrešam pesem najbolj tvojo
drsim k tebi po tirih
po strminah neba
iz črne kompozicije vlaka vstajam
in obstanem v študentskem domu
številka 8
tvojo pesem si delim
s prišleki







Andra - nadaljevanje Andra  - nadaljevanje Reviewed by Irena Cigale on 07:42 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.