ndra - nadaljevanje


Kolikič že berem tvoje pesmi? Razmišljam, da bi jih rada imela pred seboj še več. Ti mi pošiljaš vse manj vzpodbudna sporočila. Naj ti ne delam terapij. Da me utrujajo praviš. Drži. Glavoboli so vse močnejši. Samo v mislih naj zate zbiram pozitivne energije. A jaz čutim, da ne zmoreš več. Ne moreš se osredotočiti ob določeni uri. Počivaš. Nabiraš si nove moči. Počitek je najučinkovitejše zdravilo.
In še nekaj me črviči. Že tako majava vera v resnično delovanje teh in verjetno vseh terapij, se je obema zamajala.


Tretji cikel pesmi, naslovila si ga JESENSKI PEJSAŽI, je natančno urejen. Čisto v tvojem stilu.




Začetek cikla.

Začenja se s prevodom prve pesmi v italijanski jezik.





Prevod njene pesmi v italijanščino.

Tudi prva dva cikla imata uvodno pesem prevedeno v italijanski jezik. Simbolični se mi zdijo ti prevodi. Poznavalka številnih jezikov si. Morda se je zamisel porodila tudi zato, ker si članica literarnega društva iz Nove Gorice GOVORICA. Prepletanje slovenskega in italijanskega jezika je v obeh Goricah vsakodnevna navada. Pa ponosna si bila na to, takoj si me opozorila na posebnost zbirke. Ni šlo za samovšečnost, šlo je za nekaj, kar je del tebe in te je v življenju zaznamovalo.
Pesmi so ponovno malo bolj zapletene. Tebi pisane na kožo. Ne maraš, da bi z lahkoto izluščili sredico. Druga pesem je bila zame kar trd oreh. Dajala je možnost več razlag.


II.

zdivja me pleksus solaris
ki je kot mreža položen
na živi obod tvoje živali
z lačnim srcem v sredini
lakota je volk je hrana volkulji
midva sva kruh in sva požeruha
najboljše kose si reževa
starša sva nabreklemu kvasu
nekje daleč vzhaja velikonočni kolač


Bolje in hitreje sem razumela tretjo pesem. Vsaj mislim tako.


III.

imenuj me ovijalka
kadar si slečem kožo
z viticami prodiram v tvoje možgane
in ti kodram napete misli
medtem ko ti prasketaš v dremavici
zapleteno kaj ne
skoraj budna in ti komaj še speč
si na zlomljeni vzmetnici daleč
od zunanjega sveta otežujeva veje


Še bližja mi je šesta.


VI.

odtenki stare krvi nikogar ne zanimajo
odznotraj navzven se šopirijo divje zveri
mala smešno prosojna in odprta za ljubezenske
skušnjave sva bila krojili so naju šefi ljubimci
sinovi in samoljubnost pogazili so nama moč
in razum in sedaj se od znotraj posedava
mogoče se bo našel nekdo ki naju bo napel čez
lastno okostje odparal iz letargičnosti
in spel v mišičevje časa


Poistovetenje tvojega in mojega moža z menoj in mojim možem, se mi dozdeva, je doseglo svoj vrhunec v sedmi pesmi.


VII.

razkleneva nočne strahove prijemljeva se
previdno kakor se tipa star inventar
pretvarjava se da še nisva za odpis
si ponudiva obnemogel objem in se preizkušava
v hoji na petdeset metrov do mestne klopce
kjer utripa resničnost v materialni podobi
pojma nimava koliko metrov sva pustila
za seboj – figuri iz tisočletne zgodbe
o ljubimcih – še znava ljubiti


In streznitev v deseti pesmi.


X.

pridejo ure ko se v dojemanju življenja
vse najboljše zgodi prav pesnikom v jeseni
dotaknejo se ostrin robov in jih skušajo uglasiti
na ubranost z moreno naplavin
prepričujejo se je da se je vredno zatakniti
novim ljubimcem v dlani in prisluhniti vetru
ki na konico jutra prilepi nosnice mladih žensk
kakšen prizor ko se bodo dvignjenih glav
zagledale na posnetku


Danes razumem tvoje pesmi tako. Verjetno jih bom jutri drugače. V tem je njihov prav poseben čar. Nove izkušnje in preizkušnje pridodajo verzom pomen, ga spreminjajo. Vsakomur posebej so pisane na kožo. Mar ni to nadpovprečno, vrhunsko?



JOŽE JANEŽ pravi o JESENSKIH PEJSAŽIH tako:

Jesenski pejsaži so, za konec, podobno kot pesmi v Odpiranjih v vmesnost, od I Do X oštevilčene devet vrstične impresije, tokrat imenovane PEJSAŽI, slikarsko barvanje torej pomirjenega odnosa dveh starejših oseb, ko je posedanje vedno pogostejši obred, ko odtenki stare krvi nikogar ne zanimajo.


ndra - nadaljevanje ndra  - nadaljevanje Reviewed by Irena Cigale on 03:14 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.