Mostovna Noč knjige 2016

Smo v krogu svetlobe, ki se kradoma tihotapi v zatemnjen prostor Kulturnega centra Mostovna v Solkanu. Zbrani, mladi in stari, se bomo v 10. letu Goriških dnevov knjige spomnili nekaterih velikanov domače in svetovne literarne ustvarjalnosti: Kosovela, Cankarja, Gregorčiča, Cervantesa in Shakespearja. Ob prijaznem sprejemu predstavnice organizatorja prireditve enote Javnega sklada za kulturne dejavnosti Občine Nova Gorica, ki povzame besedo, čemu smo se zbrali, se občutek temačnosti in medlih reflektorskih luči v hipu razblini. Večer je namenjen širjenju zavedanja o pomenu radostnega branja in odnosa do napisane besede. Mesto ob tej priložnosti utripa v pestrosti dogodkov, tako kot številni drugi kraji po Sloveniji. Nosilci dejavnosti so poleg JSKD še mnoge druge ustanove in društva.
Najodzivnejši projekt te mednarodne prireditve je pri nas Noč knjige, ki poteka od 21. do 23. aprila, obsega pa tudi mnoge spremljevalne dogodke. Pričujoči dogodek na Mostovni je eden izmed njih.
Iz Goriškega literarnega kluba Govorica sva na večeru sodelovala dva člana: Radivoj Pahor in jaz. Prvi je izčrpno predstavil pomen Gregorčičevih pesmi za narodovo zavest in jih ilustriral ob podajanju nekaterih manj znanih Gregorčičevih del. Moj prispevek se je osredotočil na sonete Williama Shakespeara, katerega 400 letnico smrti obeležujejo po vsem svetu. Prebrala sem njegov sonet 129 v slovenskem prevodu Janeza Menarta in v originalu in odstrla svoje dojemanje zahtevnih pesnikovih stihov. Poudarila sem, da se mi je avtor šele v zrelem obdobju odkril v mnogoplastni razsežnosti njegove izpovedne moči. Najbrž je k temu pripomoglo moje dvajsetletno prebiranje in študiranje literarnih tekstov ter posledično literarno ustvarjanje. Shakespear je preprosto tako večplasten, da ga srkaš le s pomočjo večkratnega branja in primerjanja z lastnimi življenjskimi izkušnjami.  Potem ni čudno, če se ti zaleze v razumske in duhovne pore.
Večer je prisotnim ponudil tudi priložnost, da predstavijo svoje lastno literarno ustvarjanje. Poleg mladih avtorjev iz goriških srednjih šol sem tudi sama predstavila nekaj svojih še neobjavljenih  pesmi iz nastajajočega ciklusa Britanska poletja. Za pokušino in popotnico v prihodnjo Noč knjige eno objavljam na tem mestu.

PREBLISK

za moškim v črnem klobuku
poveznjenim na čelo
je zavel zvok Lucy

potem so se zazibali oblaki
in pult za katerim sem stregla
stvari so izgubile podplate

za tebe ki si dvigoval pogled k meni
je to pomenilo vdajo
earl grey v lončku je postajal diamant

ničesar nisem obljubila
ničesar mi nisi zameril

trenutek je zbežal za
črnim klobukom



Andrejka Jereb


Mostovna Noč knjige 2016 Mostovna Noč knjige 2016 Reviewed by Irena Cigale on 11:40 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.